KARNIBAHAR GRATEN

Karnıbaharı çok severim ve özlemişim. Bu yemeği ben beşamel sos pişirmeden yapıyorum. Daha hafif ve pratik oluyor. Denemeyenlere öneririm.

Malzemeler:

1 Orta boy karnıbahar ( yaklaşık 1.5 kilo)

Yarım kilo süt

3 yumurta

3 yemek kaşığı un

Yarım çay bardağı sıvı yağ

1 su bardaı rendelenmiş Kaşar peyniri

Tuz, Karabiber

Yapılışı:

Öncelikle karnıbaharı dallarına ayırıp haşlıyoruz. İyice ezilmemesine dikkat edersek sonuç daha iyi olacaktır. Daha sonra süzdüğümüz karnıbaharları bir borcama sıkışık olarak diziyoruz. Bu safha da genel de herkes beşamel sos yapıp üzerine döker ama ben beşamel sos pişirmiyorum. Ayrı bir tasta süt , un, yumurtalar, tuz, karabiber ve yağ iyice çırpılır. Karnıbaharların üzerine gezdirerek dökülür. Rendelenmiş kaşar peynirleri de üzerine yayılır. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

Afiyet olsun.

6 Comments (+add yours?)

  1. Kendimce
    Oct 13, 2009 @ 14:10:25

    Zeynepçim merhaba
    nefis görünüyor ellerine sağlık bende yapıyorum ama dediğin gibi beşamel sosla böyle de deneyeceğim

    Reply

  2. suinci
    Oct 15, 2009 @ 21:42:07

    işte tarif budur.kolay göründü yaptım güzel oldu…

    Reply

  3. nanekokusu
    Oct 26, 2009 @ 19:22:57

    selam arkadaşım,
    ziyaretine gelmiştim karnıbaharı bu şekilde hiç denememiştim çok kolay görünüyor evdede var deniyecem ellerine sağlık selamlar banada beklerim

    Reply

  4. Anonymous
    Dec 20, 2009 @ 14:02:33

    merhaba,
    süper br yemek oldu.herkese tavsiye ederim.ellerinize sağlık teşekkürler…

    Reply

  5. yurdagül
    Mar 08, 2010 @ 21:18:22

    bende deniyeceğim

    Reply

  6. Anonymous
    Oct 30, 2010 @ 14:43:39

    bende denedimm mükemmeell olduu🙂 karnıbahar yemeyen ev arkadaşımada yedirdimm bayıldıı :):)

    Reply

Leave a Reply

