SÜTLÜ İRMİK TATLISI

Bu tatlıyı bilmeyenimiz yoktur sanırım. Ama ne zamandır yapmıyordum. Geçen haftalarda hızlıca bir tatlı yapmak isteyince aklıma geldi. Çok pratik ve hafif. Yarım saat içinde oluyor sonra biraz soğuması gerekiyor o kadar.

Kısaca bende tarifini vereyim.

1 litre süte 7 yemek kaşığı şeker eklenir. Şeker eriyince 7 yemek kaşığı irmik ve 1 paket vanilya eklenir. Karıştırılarak pişirilir. Üzeri göz göz olunca bir yemek kaşığı margarin eklenir. Biraz daha pişirilir. Ocağın altı kapatılır. Isıya dayanıklı bir cam kap sudan geçirilir ve tatlı bu kaba boşaltılır. Ilınarak soğuduktan sonra buzdolabına konulur. 2 saat soğuduktan sonra servis için dilimlenir. Ben servis sırasında üzerine Kalpli kalıpla tarçın döktüm. Yanına Vanilyalı dondurma, çilek ve çikolata sosuyla servis yaptım. Dondurmayla beraber tadı da bir başka güzel oluyor.

Afiyet olsun….

1 Comment (+add yours?)

  1. umutluhayat
    Apr 08, 2010 @ 20:19:09

    al beni ye diyor .harika albenili bir lezzet olmuş.ellerinize sağlık

    Reply

Leave a Reply

